Zorg / Hulpverlening
Werknemers in de zorg kunnen tijdens hun werk te maken krijgen met agressie gerelateerde incidenten, maar ook andere incidenten, calamiteiten en (medische) fouten kunnen voorkomen. Om als zorgdienstverlener een zo goed mogelijk veiligheids- en kwaliteitsbeleid te ontwikkelen, is inzicht in incidenten van belang. Incidentenregistratie helpt u bij het ontwikkelen en verbeteren van het veiligheids- en kwaliteitsbeleid.
Agressiemeldpunt voor de Zorg en Hulpverlening is speciaal ontwikkeld voor de registratie, analyse en evaluatie van incidenten voor de jeugdzorg, thuiszorg- en kraamzorg, geestelijke gezondheidszorg, huisartsenposten en verpleeg- en verzorgingshuizen, gehandicaptenzorg en ziekenhuizen. In Agressiemeldpunt kunt u uw MIP (Melding Incident Patiënt) of MIC (Melding Incident Cliënt) online registreren. Vervolgens kunt u de melding exporteren voor eventuele externe melding. Daarnaast zijn er diverse rapportage- en analyse mogelijkheden.
Een melding kan simpel en snel worden geregistreerd met behulp van de vele vooringevulde keuzemogelijkheden, waardoor de administratieve belasting laag is. Door koppelingen met administratiesystemen, kan de administratieve last nog verder verlaagd worden. Agressiemeldpunt kan bijvoorbeeld gekoppeld worden aan diverse cliënt/patiëntregistratie systemen en diverse persoonsinformatiesystemen waaronder Beaufort, Planrad, The Nanny, Pion, ADP, Afas.
Klik hier om de diverse Schermvoorbeelden in te zien of vraag nu vrijblijvend een demo aan.